Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
to, by uświadomić sobie,
że 'oświecenia' nie można uchwycić jako przedmiotu poznania. Można go
jednak dostąpić w każdym dowolnym momencie, a więc także podczas
siedzenia w medytacji. Linji mógłby się wiec zgodzić się z teorią 'jedności
praktyki i oświecenia' Dogena, pod jednym wszakże warunkiem - medytacja

nie mogłaby być uważana za najważniejszą 'bramę do oświecenia', ale tylko
za jedną z wielu.
Mistrzowie szkoły rinzai często zalecali medytację w pozycji siedzącej
początkującym adeptom. Ikkyu nauczał, że "początkujący powinien siedzieć
w medytacji, oddając się temu całkowicie. Wtedy uświadomi sobie,
iż nic nie narodziło się na tym świecie, co nie jest puste". Także
Daito Kokushi
to, by uświadomić sobie, <br>że 'oświecenia' nie można uchwycić jako przedmiotu poznania. Można go <br>jednak dostąpić w każdym dowolnym momencie, a więc także podczas <br>siedzenia w medytacji. Linji mógłby się wiec zgodzić się z teorią 'jedności <br>praktyki i oświecenia' Dogena, pod jednym wszakże warunkiem - medytacja <br>&lt;page nr=131&gt;<br>nie mogłaby być uważana za najważniejszą 'bramę do oświecenia', ale tylko <br>za jedną z wielu. <br>Mistrzowie szkoły rinzai często zalecali medytację w pozycji siedzącej <br>początkującym adeptom. Ikkyu nauczał, że &lt;q&gt;"początkujący powinien siedzieć <br>w medytacji, oddając się temu całkowicie. Wtedy uświadomi sobie, <br>iż nic nie narodziło się na tym świecie, co nie jest puste".&lt;/&gt; Także <br>Daito Kokushi
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego