Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
w ozdobny baldachim, a jednolita pokrywa rampy rozbiła się na rząd lampek, lecz stało się to z natchnień stylizacyjnych: miało

naśladować teatr dziewiętnastowieczny z epoki oświetlenia gazowego czy jeszcze olejnego. Na przedstawieniach irlandzkich budka i rampa znowu znikły. Polacy i Grecy wyszli pierwsi na przedscenie, które dla Greków było tylko namiastką sceny-platformy, otoczonej z trzech stron przez widzów. Z Rosjanami nastąpiła jeszcze jedna metamorfoza: kurtyna zmieniła kolor z czerwonego na szaro-oliwkowy z herbowym znakiem Mchatu, białą mewą pośrodku; widać przywieźli ją z sobą. Przestrzeń przed ramą sceniczną znowu leżała odłogiem, ale dla tego teatru zainstalowano wielką platformę obrotową (36
w ozdobny baldachim, a jednolita pokrywa rampy rozbiła się na rząd lampek, lecz stało się to z natchnień stylizacyjnych: miało<br><br>&lt;page nr=51&gt; naśladować teatr dziewiętnastowieczny z epoki oświetlenia gazowego czy jeszcze olejnego. Na przedstawieniach irlandzkich budka i rampa znowu znikły. Polacy i Grecy wyszli pierwsi na przedscenie, które dla Greków było tylko namiastką sceny-platformy, otoczonej z trzech stron przez widzów. Z Rosjanami nastąpiła jeszcze jedna metamorfoza: kurtyna zmieniła kolor z czerwonego na szaro-oliwkowy z herbowym znakiem Mchatu, białą mewą pośrodku; widać przywieźli ją z sobą. Przestrzeń przed ramą sceniczną znowu leżała odłogiem, ale dla tego teatru zainstalowano wielką platformę obrotową (36
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego