Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
zasadnicze zmiany, które powstały w wyniku zastosowania hydraulicznego przeniesienia napędu (rys. 1.2).
Współczesne koparki składają się trzech głównych zespołów konstrukcyjnych, do których należą: podwozie, nadwozie i osprzęt.
Podwozie stanowi podstawę koparki. Jest ono wyposażane w różnego rodzaju układy jezdne służące do przemieszczania koparki.
W nadwoziu znajdują się główne mechanizmy napędowe oraz układy sterowania i silnik spalinowy wraz z odpowiednimi instalacjami towarzyszącymi. W nadwoziu koparki znajduje się także kabina operatora. Podwozie wraz nadwoziem stanowią maszynę podstawową koparki. Zespoły te są ze sobą połączone za pomocą łożyska wieńcowego, umożliwiającego pełny obrót nadwozia względem podwozia. W prawie wszystkich obecnie produkowanych koparkach, nadwozie może
zasadnicze zmiany, które powstały w wyniku zastosowania hydraulicznego przeniesienia napędu (rys. 1.2).<br>Współczesne koparki składają się trzech głównych zespołów konstrukcyjnych, do których należą: podwozie, nadwozie i osprzęt.<br>Podwozie stanowi podstawę koparki. Jest ono wyposażane w różnego rodzaju układy jezdne służące do przemieszczania koparki.<br>W nadwoziu znajdują się główne mechanizmy napędowe oraz układy sterowania i silnik spalinowy wraz z odpowiednimi instalacjami towarzyszącymi. W nadwoziu koparki znajduje się także kabina operatora. Podwozie wraz nadwoziem stanowią maszynę podstawową koparki. Zespoły te są ze sobą połączone za pomocą łożyska wieńcowego, umożliwiającego pełny obrót nadwozia względem podwozia. W prawie wszystkich obecnie produkowanych koparkach, nadwozie może
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego