Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2926
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
staropolskiego tekstu działa na odbiorcę jak zimny prysznic. Zawiesza sądy o ponadczasowej wartości utworu, ukazuje drastyczną przepaść między ówczesną a dzisiejszą wizją świata.
Tragedia Łazarza nie powie niczego istotnego o problemach ludzi trzeciego tysiąclecia, choćby ją wystawić w estetyce nowego brutalizmu. I artyści Teatru Wybrzeże doskonale o tym wiedzą. Dlatego nasycają spektakl aluzjami do gdańskiej przeszłości, bawiąc się przy tym w staropolski teatr. Nie grają postaci dramatu, lecz wcielających się w nich XVII-wiecznych aktorów. W bogatych, stylizowanych na ówczesną modę strojach pląsają i fikają w powietrzu niczym uliczni komedianci, stwarzają alegoryczne postaci (Śmierć, Sprawiedliwość, Miłosierdzie) za pomocą kilku zaledwie gestów
staropolskiego tekstu działa na odbiorcę jak zimny prysznic. Zawiesza sądy o ponadczasowej wartości utworu, ukazuje drastyczną przepaść między ówczesną a dzisiejszą wizją świata. <br>Tragedia Łazarza nie powie niczego istotnego o problemach ludzi trzeciego tysiąclecia, choćby ją wystawić w estetyce nowego brutalizmu. I artyści Teatru Wybrzeże doskonale o tym wiedzą. Dlatego nasycają spektakl aluzjami do gdańskiej przeszłości, bawiąc się przy tym w staropolski teatr. Nie grają postaci dramatu, lecz wcielających się w nich XVII-wiecznych aktorów. W bogatych, stylizowanych na ówczesną modę strojach pląsają i fikają w powietrzu niczym uliczni komedianci, stwarzają alegoryczne postaci (Śmierć, Sprawiedliwość, Miłosierdzie) za pomocą kilku zaledwie gestów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego