Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996

bardziej ruchliwe. Pewnemu przekształceniu interwałowemu uległ motyw nr 5, zachowując
rysunek linii melodycznej wzorca (zakładając taką możliwość interpretacji).
Jurdziński eksponuje motyw inicjalny pieśni w Kyrie i Agnus, tworząc repryzową
koncepcję formy w tej missa brevis. Msza ma charakter uroczystej kontemplacji,
którą podkreśla także partia organowa o bogatej fakturze i nasyconym brzmieniu,
antycypując niekiedy materiał motywiczny (zob. przykłady).
Świerczek w Missa Solemnis ex motivis antiquissimi cantus "Bogu- Rodzica" (II
red. 1938) na 3-głosowy chór męski i organy posługuje się wybranymi motywami
dwóch wspomnianych przekazów Bogurodzicy. Motywy te cytuje według wydania tej
pieśni, opublikowanego przez swojego brata, ks. Wendelina Świerczka, również
są <br>bardziej ruchliwe. Pewnemu przekształceniu interwałowemu uległ motyw nr 5, zachowując <br>rysunek linii melodycznej wzorca (zakładając taką możliwość interpretacji). <br>Jurdziński eksponuje motyw inicjalny pieśni w Kyrie i Agnus, tworząc repryzową <br>koncepcję formy w tej missa brevis. Msza ma charakter uroczystej kontemplacji, <br>którą podkreśla także partia organowa o bogatej fakturze i nasyconym brzmieniu, <br>antycypując niekiedy materiał motywiczny (zob. przykłady).<br> Świerczek w Missa Solemnis ex motivis antiquissimi cantus "Bogu- Rodzica" (II <br>red. 1938) na 3-głosowy chór męski i organy posługuje się wybranymi motywami <br>dwóch wspomnianych przekazów Bogurodzicy. Motywy te cytuje według wydania tej <br>pieśni, opublikowanego przez swojego brata, ks. Wendelina Świerczka, również
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego