Typ tekstu: Książka
Autor: Zielińska Teresa
Tytuł: Maszyny kroczące
Rok: 2003
jego niedługi czas życia.
Kolejny rodzaj sprzężenia zwrotnego to tzw. kompensacja i × R (natężenie, rezystancja).
Przy zmianie obciążenia silnika zmienia się prąd i (moment generowany przez
silnik jest proporcjonalny do natężenia prądu). Stąd też, przy obciążeniu, napięcie w obwodzie silnika jest zmniejszone w stosunku do napięcia źródła o iloczyn tego natężenia i rezystancji R silnika. W celu kompensacji tego wewnętrznego spadku napięcia zwiększane jest napięcie dostarczane. Ta metoda może często prowadzić do utraty stabilności.
Nadmierny wzrost napięcia powoduje wzrost prędkości obrotowej, a więc wzrost oporów ruchu i aby dostarczyć większego momentu wzrasta też natężenie w obwodzie
silnika. Wzrasta więc iloczyn i
jego niedługi czas życia. <br>Kolejny rodzaj sprzężenia zwrotnego to tzw. kompensacja i × R (natężenie, rezystancja). <br>Przy zmianie obciążenia silnika zmienia się prąd i (moment generowany przez <br>silnik jest proporcjonalny do natężenia prądu). Stąd też, przy obciążeniu, napięcie w obwodzie silnika jest zmniejszone w stosunku do napięcia źródła o iloczyn tego natężenia i rezystancji R silnika. W celu kompensacji tego wewnętrznego spadku napięcia zwiększane jest napięcie dostarczane. Ta metoda może często prowadzić do utraty stabilności. <br>Nadmierny wzrost napięcia powoduje wzrost prędkości obrotowej, a więc wzrost oporów ruchu i aby dostarczyć większego momentu wzrasta też natężenie w obwodzie <br>silnika. Wzrasta więc iloczyn i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego