Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
naturalnej, prototypowej własności percepcji. Jest reakcją na konieczność selekcji tych informacji, których konsekwencje mogą mieć dla odbiorcy potencjalne znaczenie. Umożliwia organizację pola spostrzegania. Wynika także z ograniczonej pojemności procesów percepcji. Ma elastyczny charakter i wiąże się z poczuciem istnienia relacji między obiektami w otoczeniu a ich psychicznym obrazem.
Wpływ wysokiego natężenia jasności jest wynikiem łatwej selekcji fizycznych cech informacji. Kontrast jasności, między postrzeganą informacją a tłem sprzyja mechanicznemu zapamiętywaniu oraz ułatwia tworzenie związków skojarzeniowych. Efekt ten działa silniej, jeśli wiąże się ze zmianą położenia obiektu. Jest niezwykle często wykorzystywany w filmie reklamowym. Jednak jego przerysowanie grozi uznaniem przekazu za nierealny.
Efekt
naturalnej, prototypowej własności percepcji. Jest reakcją na konieczność selekcji tych informacji, których konsekwencje mogą mieć dla odbiorcy potencjalne znaczenie. Umożliwia organizację pola spostrzegania. Wynika także z ograniczonej pojemności procesów percepcji. Ma elastyczny charakter i wiąże się z poczuciem istnienia relacji między obiektami w otoczeniu a ich psychicznym obrazem. <br>Wpływ wysokiego natężenia jasności jest wynikiem łatwej selekcji fizycznych cech informacji. Kontrast jasności, między postrzeganą informacją a tłem sprzyja mechanicznemu zapamiętywaniu oraz ułatwia tworzenie związków skojarzeniowych. Efekt ten działa silniej, jeśli wiąże się ze zmianą położenia obiektu. Jest niezwykle często wykorzystywany w filmie reklamowym. Jednak jego przerysowanie grozi uznaniem przekazu za nierealny. <br>Efekt
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego