jego fascynującym życiu oraz niezwykłych<br>doświadczeniach religijnych. Innym przykładem może być cykl<br>quasi-reportaży o Don Juanie, fikcyjnym czarowniku z plemienia Yaqui<br>żyjącego w północym Meksyku, napisany przez antropologa Carlosa<br>Castanedę. Właściwie wszystko, co egzotyczne, tajemnicze, mistyczne,<br>poszerzające świadomość, antyeuropejskie czy antyamerykańskie i<br>nieracjonalne, mogło wtedy liczyć na znaczną i natychmiastową<br>popularność. Obok mody na mistykę pojawiła się moda na okultyzm i<br>ezoterykę. Nieoczekiwany renesans zaczęły przeżywać zainteresowania<br>(nie tylko teoretyczne) czarownictwem i wiedźmostwem (witchcraft).<br>Popularność zdobyły sobie praktyki szamanistyczne. Powstały zalążki<br>silnego i masowego ruchu feministycznego, dostrzeżone zostały, a co<br>ważniejsze pozytywnie ocenione mniejszości etniczne, religijne i<br>seksualne