Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Życie Warszawy
Nr: 20.11
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
którym dokuczano, były inaczej traktowane. Śmiano się z tych, którzy w jakiś sposób się wyróżniali. Teraz wyłudza się pieniądze, szantażuje, przywiązuje do grzejnika czy w inny sposób wystawia na pośmiewisko. W grupie uczniów są ofiary, sprawcy i obserwatorzy. Ci ostatni stanowią ok. 70 proc. dzieci. Zdarza się tak, że obserwatorzy nic nie robią, ale widzą, że takie zachowania mają miejsce. Nie reagują, gdy ktoś bije kolegę czy wyśmiewa się z nich, bo się boją. Obawiają się też, że jeżeli wtrącą się, to również zostaną zaatakowane. Jakie są rodzaje przemocy między- rówieśniczej w szkole? Iwona Banach: Przemoc w szkole można podzielić na fizyczną i
którym dokuczano, były inaczej traktowane. Śmiano się z tych, którzy w jakiś sposób się wyróżniali. Teraz wyłudza się pieniądze, szantażuje, przywiązuje do grzejnika czy w inny sposób wystawia na pośmiewisko. W grupie uczniów są ofiary, sprawcy i obserwatorzy. Ci ostatni stanowią ok. 70 proc. dzieci. Zdarza się tak, że obserwatorzy nic nie robią, ale widzą, że takie zachowania mają miejsce. Nie reagują, gdy ktoś bije kolegę czy wyśmiewa się z nich, bo się boją. Obawiają się też, że jeżeli wtrącą się, to również zostaną zaatakowane. Jakie są rodzaje przemocy między- rówieśniczej w szkole? Iwona Banach: Przemoc w szkole można podzielić na fizyczną i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego