Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 43
Miejsce wydania: Kraków
Rok wydania: 1993
Rok powstania: 1994
dobroci i szlachetności.
To prawda, ale skala zjawisk, o których pisałem, musi budzić obawy, nie tylko pedagogów.
Brutalizacja życia szkolnego, kult rzeczy i przyjemności, bezrefleksyjna postawa, to zagrożenia, z którymi szkoła coraz gorzej daje sobie radę.
Ponieważ wpływ rodziny i Kościoła również maleje, młodzież stanowi w coraz większym stopniu pokolenie niczyje, wrogo nastawione do tradycji, akceptujące bez reszty tylko siebie.
Dlaczego szkoła nie jest w stanie wypełnić swej funkcji nauczycielki życia?
Dlaczego nie łagodzi obyczajów, nie kształtuje gustów i wrażliwości, nie inspiruje refleksji?
Jeśli zaś to czyni, to dlaczego nie w takim stopniu, jakbyśmy tego oczekiwali?
Szukanie odpowiedzi na te pytania
dobroci i szlachetności.<br>To prawda, ale skala zjawisk, o których pisałem, musi budzić obawy, nie tylko pedagogów.<br>Brutalizacja życia szkolnego, kult rzeczy i przyjemności, &lt;orig&gt;bezrefleksyjna&lt;/&gt; postawa, to zagrożenia, z którymi szkoła coraz gorzej daje sobie radę.<br>Ponieważ wpływ rodziny i Kościoła również maleje, młodzież stanowi w coraz większym stopniu pokolenie niczyje, wrogo nastawione do tradycji, akceptujące bez reszty tylko siebie.<br>Dlaczego szkoła nie jest w stanie wypełnić swej funkcji nauczycielki życia?<br>Dlaczego nie łagodzi obyczajów, nie kształtuje gustów i wrażliwości, nie inspiruje refleksji?<br>Jeśli zaś to czyni, to dlaczego nie w takim stopniu, jakbyśmy tego oczekiwali?<br>Szukanie odpowiedzi na te pytania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego