Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
błazna, określanego jako "prawdziwy Triboulet", więc wprowadzającego prowokujący element groteski: był to ktoś . Triboulet ze sztuki Wiktora Hugo był do zagrania, ale takiego, który groteskową postać łączy z czarem fascynacji - trudniej.
Adam Mickiewicz nieomylnie w tekst główny wpisywał wszystkie uwagi dotyczące mimiki, które w teatrze (szczególnie dawnym) są dla widza niedostrzegalne. Przede wszystkim - rolę oka. Niezwykle ów ważny w poezji romantycznej element języka, język oczu, jest wybity celowo tylko w słowach bohaterów. W Dziadach - Józef mówi o Konradzie:



O tym, czego widz bezpośrednio nie zobaczy, to usłyszy. Trudno byłoby natomiast unaocznić didaskalia z Salonu warszawskiego, które przed "drugim Hrabią" stawiają zadanie
błazna, określanego jako "prawdziwy Triboulet", więc wprowadzającego prowokujący element groteski: był to ktoś &lt;gap&gt;. Triboulet ze sztuki Wiktora Hugo był do zagrania, ale takiego, który groteskową postać łączy z czarem fascynacji - trudniej.<br>Adam Mickiewicz nieomylnie w tekst główny wpisywał wszystkie uwagi dotyczące mimiki, które w teatrze (szczególnie dawnym) są dla widza niedostrzegalne. Przede wszystkim - rolę oka. Niezwykle ów ważny w poezji romantycznej element języka, język oczu, jest wybity celowo tylko w słowach bohaterów. W Dziadach - Józef mówi o Konradzie:<br><br>&lt;gap&gt;<br><br>O tym, czego widz bezpośrednio nie zobaczy, to usłyszy. Trudno byłoby natomiast unaocznić didaskalia z Salonu warszawskiego, które przed "drugim Hrabią" stawiają zadanie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego