Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
integracji między częściami stosowali kompozytorzy o orientacji tzw. cecyliańskiej, m.in.: J. Surzyński (Missa in hon. Immaculatae Conceptionis BVM; wyd. pol. 1899, wyd. niem. 1907), M. Surzyński (Missa in honorem S. Adalberti, 1901), Furmanik (Msza ku czci Drzewa Krzyża Chrystusa Pana w kościele OO. Dominikanów w Lublinie, ok. 1947). Powiązanie niekiedy ogranicza się do wspólnego tzw. motywu czołowego, charakterystycznego dla mszy renesansowej (msze o orientacji cecyliańskiej omówiono szerzej w rozdziale IV).
Nowowiejski w sześciu mszach łacińskich op. 49 z lat 30-ych realizuje odmienną koncepcję formy. Przede wszystkim poszczególne części główne nie są powiązane materiałowo, wyjąwszy części skrajne ­ Kyrie i Agnus
integracji między częściami stosowali kompozytorzy o orientacji tzw. cecyliańskiej, m.in.: J. Surzyński (&lt;name type="tit"&gt;Missa in hon. Immaculatae Conceptionis BVM&lt;/&gt;; wyd. pol. 1899, wyd. niem. 1907), M. Surzyński (&lt;name type="tit"&gt;Missa in honorem&lt;/&gt; S. Adalberti, 1901), Furmanik (Msza ku czci Drzewa Krzyża Chrystusa Pana w kościele OO. Dominikanów w Lublinie, ok. 1947). Powiązanie niekiedy ogranicza się do wspólnego tzw. motywu czołowego, charakterystycznego dla mszy renesansowej (msze o orientacji cecyliańskiej omówiono szerzej w rozdziale IV).<br>Nowowiejski w sześciu mszach łacińskich op. 49 z lat 30-ych realizuje odmienną koncepcję formy. Przede wszystkim poszczególne części główne nie są powiązane materiałowo, wyjąwszy części skrajne ­ Kyrie i Agnus
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego