Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
dowcipu, i w którym odsunięte są prawa realnego świata".
Schlegel dowartościowywał komedię między innymi przez pokazywanie bogactwa języka Arystofanesa: zwracał uwagę na kontrasty, wywoływane na przykład przez zestawianie języka Greków i barbarzyńców, form wyszukanych z prostymi. „Jego wiersz jest nie mniej kunsztowny niż wiersz tragika - pisał - przejmuje od tragików niektóre formy, a inne modyfikuje; zamiast wzniosłości i powagi nadaje im lekkość, różnorodność kształtu".
Kolejny problem, szczególnie istotny z punktu widzenia polskiego dramatu, to poruszana stale kwestia tematu historycznego. Obok długo powtarzających się zastrzeżeń, dotyczących potrzeby zachowania wiersza w dramacie, temat historyczny był drugim punktem, przy którym upierali się romantycy. Inaczej
dowcipu, i w którym odsunięte są prawa realnego świata"&lt;/&gt;.<br>Schlegel dowartościowywał komedię między innymi przez pokazywanie bogactwa języka Arystofanesa: zwracał uwagę na kontrasty, wywoływane na przykład przez zestawianie języka Greków i barbarzyńców, form wyszukanych z prostymi. &lt;q&gt;&#132;Jego wiersz jest nie mniej kunsztowny niż wiersz tragika - pisał - przejmuje od tragików niektóre formy, a inne modyfikuje; zamiast wzniosłości i powagi nadaje im lekkość, różnorodność kształtu"&lt;/&gt;.<br>Kolejny problem, szczególnie istotny z punktu widzenia polskiego dramatu, to poruszana stale kwestia tematu historycznego. Obok długo powtarzających się zastrzeżeń, dotyczących potrzeby zachowania wiersza w dramacie, temat historyczny był drugim punktem, przy którym upierali się romantycy. Inaczej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego