Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
przykładem jest wysoka rozpoznawalność pewnej filmowej reklamy promującej sok dla dzieci. Warstwa tekstowa ograniczona była w niej do jednego zdania. Efekt uzyskany był w następujący sposób: przez pierwszą połowę filmu dziecko siedziało spokojnie i nic nie mówiąc, trzymało sok, następnie wypowiedziało kwestię: "A mój sok jest lepszy", po czym siedziało nieme przez następną połowę reklamówki. Siła tej wiadomości polegała, przede wszystkim, na kontraście wobec nakłaniającego charakteru reklam sąsiadujących i stopnia ich nasycenia informacją. Zakłócenia percepcji komunikatu reklamowego mają oprócz skutków, wynikających z ograniczonej pojemności przekazów, jeszcze inne źródła. Oprócz wspomnianego efektu skupienia podobnych treściowo wiadomości w bloku reklamowym, istotny jest charakter
przykładem jest wysoka rozpoznawalność pewnej filmowej reklamy <page nr=21> promującej sok dla dzieci. Warstwa tekstowa ograniczona była w niej do jednego zdania. Efekt uzyskany był w następujący sposób: przez pierwszą połowę filmu dziecko siedziało spokojnie i nic nie mówiąc, trzymało sok, następnie wypowiedziało kwestię: "A mój sok jest lepszy", po czym siedziało nieme przez następną połowę reklamówki. Siła tej wiadomości polegała, przede wszystkim, na kontraście wobec nakłaniającego charakteru reklam sąsiadujących i stopnia ich nasycenia informacją. Zakłócenia percepcji komunikatu reklamowego mają oprócz skutków, wynikających z ograniczonej pojemności przekazów, jeszcze inne źródła. Oprócz wspomnianego efektu skupienia podobnych treściowo wiadomości w bloku reklamowym, istotny jest charakter
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego