Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 3 (33) marzec
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
łatwizna? Krytycy grzmią, że nie istnieje polskie kino współczesne.

Filip Bajon: Och, nie przesadzajmy, tych lektur tak dużo znowu nie ma. Poza tym fakt, że adaptuję lekturę nie przeszkadza w robieniu współczesnego kina. Ja od zawsze robiłem filmy historyczne, co na pewno nie przeszkadzało moim kolegom w robieniu kina moralnego niepokoju. Wzajemnie się uzupełnialiśmy. To nie jest moja wina, że koledzy teraz nie potrafią robić kina współczesnego.
CKM: Czy pańska ekranizacja "Przedwiośnia" jest wiernym odtworzeniem książki Żeromskiego czy raczej wariacją na temat?
F.B.: Różnie można na to patrzeć. Ale myślę, że jest to dość wierna adaptacja książki, dokonana współczesnym językiem
łatwizna? Krytycy grzmią, że nie istnieje polskie kino współczesne.<br>&lt;/&gt;<br>&lt;who14&gt;Filip Bajon: Och, nie przesadzajmy, tych lektur tak dużo znowu nie ma. Poza tym fakt, że adaptuję lekturę nie przeszkadza w robieniu współczesnego kina. Ja od zawsze robiłem filmy historyczne, co na pewno nie przeszkadzało moim kolegom w robieniu kina moralnego niepokoju. Wzajemnie się uzupełnialiśmy. To nie jest moja wina, że koledzy teraz nie potrafią robić kina współczesnego.&lt;/&gt;<br>&lt;who13&gt;CKM: Czy pańska ekranizacja "Przedwiośnia" jest wiernym odtworzeniem książki Żeromskiego czy raczej wariacją na temat?&lt;/&gt;<br>&lt;who14&gt;F.B.: Różnie można na to patrzeć. Ale myślę, że jest to dość wierna adaptacja książki, dokonana współczesnym językiem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego