Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
Pytanie
o istotę prawdy powinno być pytaniem o prawdę istoty bycia. "Prawda nie
jest znamieniem stosownego sądu, który zostaje wypowiedziany przez ludzki
subjekt o jakimś przedmiocie i potem gdzieś tam obowiązuje, nie wiadomo,
w jakim zakresie, lecz prawda jest odkryciem bytu; dzięki temu odkryciu
istoczy się otwartość". W filozofii Heideggera nieprawda oznacza skrycie.
Tajemnica 'bycia przytomnego' "opuszcza człowieka dziejowego w jego
utartych koleinach i pozostawia go przy jego sztucznych konstrukcjach".
Według Heideggera człowiek błądzi zawsze, "tkwi w zbłądzeniu", zbłądzenie
należy do wewnętrznej konstytucji 'bycia przytomnego', w które jest wdany

człowiek dziejowy. Sztuczne konstrukcje, które tworzy człowiek, są wynikiem
podmiotowego uprzedmiotowiania rzeczywiści
Pytanie <br>o istotę prawdy powinno być pytaniem o prawdę istoty bycia. &lt;q&gt;"Prawda nie <br>jest znamieniem stosownego sądu, który zostaje wypowiedziany przez ludzki <br>subjekt o jakimś przedmiocie i potem gdzieś tam obowiązuje, nie wiadomo, <br>w jakim zakresie, lecz prawda jest odkryciem bytu; dzięki temu odkryciu <br>istoczy się otwartość".&lt;/&gt; W filozofii Heideggera nieprawda oznacza skrycie. <br>Tajemnica 'bycia przytomnego' "opuszcza człowieka dziejowego w jego <br>utartych koleinach i pozostawia go przy jego sztucznych konstrukcjach". <br>Według Heideggera człowiek błądzi zawsze, "tkwi w zbłądzeniu", zbłądzenie <br>należy do wewnętrznej konstytucji 'bycia przytomnego', w które jest wdany <br>&lt;page nr=292&gt;<br>człowiek dziejowy. Sztuczne konstrukcje, które tworzy człowiek, są wynikiem <br>podmiotowego uprzedmiotowiania rzeczywiści
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego