Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
niej przekazów może się to wydać paradoksalne, ale w istocie siłą motoryczną poczynań powojennej awangardy była intencja sprzęgnięcia sztuki z rzeczywistością na nowo i z większą niż kiedykolwiek siłą. Trudność dostrzeżenia i uświadomienia sobie tej prawdy polega, jak zwykle, na stosowaniu wobec nowych zjawisk starych, a wiec już do nich nieprzystawalnych kryteriów w odbiorze i ocenie. Awangarda powojenna dokonywała zaś rewolucyjnego przeobrażenia w obszarze środków działania, wymagającego gruntowego przebudowania również pojęć o sztuce, wraz z ich kryteriami, zakresem percepcji i nomenklaturą. Są to bariery niełatwe do przebycia, determinujące często widzenie wyrywkowe, fragmentaryczne, skierowane na poszczególne przejawy sztuki, utrudniające zaś dostrzeżenie rudymentalnych
niej przekazów może się to wydać paradoksalne, ale w istocie siłą motoryczną poczynań powojennej awangardy była intencja sprzęgnięcia sztuki z rzeczywistością na nowo i z większą niż kiedykolwiek siłą. Trudność dostrzeżenia i uświadomienia sobie tej prawdy polega, jak zwykle, na stosowaniu wobec nowych zjawisk starych, a wiec już do nich nieprzystawalnych kryteriów w odbiorze i ocenie. Awangarda powojenna dokonywała zaś rewolucyjnego przeobrażenia w obszarze środków działania, wymagającego gruntowego przebudowania również pojęć o sztuce, wraz z ich kryteriami, zakresem percepcji i nomenklaturą. Są to bariery niełatwe do przebycia, determinujące często widzenie wyrywkowe, fragmentaryczne, skierowane na poszczególne przejawy sztuki, utrudniające zaś dostrzeżenie rudymentalnych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego