Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
uważane za zagrożenia dla konkurencji porozumienia w zakresie: specjalizacji, wyłącznej dystrybucji, wyłącznych zakupów, licencjonowania, działalności badawczo-rozwojowej B+R, obrotu w sferze know how i porozumień franchisingowych.
Jeżeli porozumienie między przedsiębiorstwami zostanie przez Komisję uznane za naruszające zasady konkurencji i nie podlega wyłączeniom, to uznaje się je za niebyłe i nieważne z mocy prawa. Strony są wzywane do zaprzestania prowadzenia takich praktyk, a ponadto możliwe jest nałożenie kary grzywny.
Artykuł 86 Traktatu Rzymskiego stanowi regulację takich sytuacji, kiedy przedsiębiorstwo uzyskuje tzw. pozycję dominującą. Jest ona określana na podstawie następujących kryteriów: przedsiębiorstwo działa na rynku całkowicie niezależnie od konkurentów, nabywców lub dostawców
uważane za zagrożenia dla konkurencji porozumienia w zakresie: specjalizacji, wyłącznej dystrybucji, wyłącznych zakupów, licencjonowania, działalności badawczo-rozwojowej B+R, obrotu w sferze know how i porozumień franchisingowych.<br>Jeżeli porozumienie między przedsiębiorstwami zostanie przez Komisję uznane za naruszające zasady konkurencji i nie podlega wyłączeniom, to uznaje się je za niebyłe i nieważne z mocy prawa. Strony są wzywane do zaprzestania prowadzenia takich praktyk, a ponadto możliwe jest nałożenie kary grzywny.<br>Artykuł 86 Traktatu Rzymskiego stanowi regulację takich sytuacji, kiedy przedsiębiorstwo uzyskuje tzw. pozycję dominującą. Jest ona określana na podstawie następujących kryteriów: przedsiębiorstwo działa na rynku całkowicie niezależnie od konkurentów, nabywców lub dostawców
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego