Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
Natomiast przy dużych obciążeniach mała (rys. 11.4). Charakterystyka sprężyn zapewnia uzyskanie, w określonych granicach, stałości iloczynu

gdzie p ciśnienie panujące w gałęzi roboczej obwodu mechanizmu obrotu, Q natężenie wydajności strumienia oleju tłoczonego przez pompę do tej gałęzi.
Dzięki temu zapewnia się stałą wartość mocy dostarczanej do silnika mechanizmu obrotu, niezależnie od obciążenia układu.
Omawiany mechanizm charakteryzuje się tym, że w trakcie rozruchu nadwozia wartość momentu obrotowego jest odwrotnie proporcjonalna do prędkości obrotowej nadwozia. Z tego powodu rozruch odbywa się płynnie, bez nadmiernych strat energetycznych.
Mechanizm obrotu nadwozia z zamkniętą przekładnią hydrostatyczną (rys. 11.5) jest zwykle stosowany w największych maszynach
Natomiast przy dużych obciążeniach mała (rys. 11.4). Charakterystyka sprężyn zapewnia uzyskanie, w określonych granicach, stałości iloczynu<br>&lt;gap&gt;<br>gdzie p ciśnienie panujące w gałęzi roboczej obwodu mechanizmu obrotu, Q natężenie wydajności strumienia oleju tłoczonego przez pompę do tej gałęzi.<br>Dzięki temu zapewnia się stałą wartość mocy dostarczanej do silnika mechanizmu obrotu, niezależnie od obciążenia układu.<br>Omawiany mechanizm charakteryzuje się tym, że w trakcie rozruchu nadwozia wartość momentu obrotowego jest odwrotnie proporcjonalna do prędkości obrotowej nadwozia. Z tego powodu rozruch odbywa się płynnie, bez nadmiernych strat energetycznych.<br>Mechanizm obrotu nadwozia z zamkniętą przekładnią hydrostatyczną (rys. 11.5) jest zwykle stosowany w największych maszynach
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego