Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
prezentację Anety Grzeszykowskiej. Zamiast wystawy artystka zostawiła w galerii tylko album ze zdjęciami. Widz mógł się w dodatku przekonać, że nie są to nawet fotografie autorstwa Grzeszykowskiej, lecz tylko fotki z jej rodzinnego archiwum. W banalnych, pstrykanych na pamiątkę zdjęciach nie byłoby nic nadzwyczajnego ani tym bardziej "artystycznego", gdyby nie niezauważalny szczegół. Artystka poddała wszystkie zdjęcia cyfrowej obróbce - z każdego usunęła własny wizerunek, a następnie za pomocą komputera starannie zatarła ślady manipulacji.

Strategia przetwarzania i edytowania wizualnych "ready mades" przenika do wszystkich dziedzin sztuki, również tych najbardziej tradycyjnych. Znalezione w książkach, ale również w codziennej prasie i popularnych magazynach zdjęcia są
prezentację Anety Grzeszykowskiej. Zamiast wystawy artystka zostawiła w galerii tylko album ze zdjęciami. Widz mógł się w dodatku przekonać, że nie są to nawet fotografie autorstwa Grzeszykowskiej, lecz tylko fotki z jej rodzinnego archiwum. W banalnych, pstrykanych na pamiątkę zdjęciach nie byłoby nic nadzwyczajnego ani tym bardziej "artystycznego", gdyby nie niezauważalny szczegół. Artystka poddała wszystkie zdjęcia cyfrowej obróbce - z każdego usunęła własny wizerunek, a następnie za pomocą komputera starannie zatarła ślady manipulacji. <br><br>Strategia przetwarzania i edytowania wizualnych "ready mades" przenika do wszystkich dziedzin sztuki, również tych najbardziej tradycyjnych. Znalezione w książkach, ale również w codziennej prasie i popularnych magazynach zdjęcia są
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego