Schiller, 1969: 52]. <br>Ogłoszeniodawcy, choć w gruncie rzeczy mało zainteresowani treściami, jakie niosą finansowane przez nich środki masowe, nie są oczywiście skłonni popierać tych, które kwestionują zasady wolnorynkowego porządku, podejmują problematykę społeczną, stosunków pracy, wewnętrznych układów w ramach korporacji przemysłowych itp. Ogłoszeniodawcy, oprócz mniej lub bardziej subtelnych nacisków, dysponują bronią niezawodną - wycofaniem swych reklam, co w warunkach dużej konkurencji oznacza bankructwo danego medium. <br>Nie można również pominąć ideologicznego oddziaływania reklamy - na co dzień propaguje ona nie tylko konkretne towary i usługi, ale również podstawowe zasady ideologii wolnorynkowej: konsumeryzm, hedonizm, indywidualizm.<br><br><tit>8.1.2. OGÓLNY SCHEMAT REGULACJI DZIAŁANIA MEDIÓW KOMUNIKOWANIA</> <br>Środki komunikowania