Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
duży stopień ważności dla odbiorcy oraz sytuacjami, w których poprzednie ekspozycje wykształciły u odbiorcy system nastawień na odbiór określonego przekazu reklamowego, komunikaty te odbierane są i interpretowane w sposób modyfikowany przez uwagę rozproszoną.
Z głównych założeń typowych strategii reklamowych wynika dążenie nadawcy komunikatu do konstruowania takich przekazów, które minimalizując ilość niezbędnych ekspozycji, maksymalizują stopień koncentracji uwagi odbiorcy na komunikacie oraz zwiększają jakość jego odbioru i interpretacji.
W literaturze psychologicznej brak jest jednoznacznej definicji procesu uwagi. Znaczna rozpiętość charakteryzuje też teorie wyjaśniające jego mechanizmy. Istnieje jednak zgodność co do związków procesu uwagi z selekcją informacji, formami ich kodowania, jakością ich przetwarzania oraz
duży stopień ważności dla odbiorcy oraz sytuacjami, w których poprzednie ekspozycje wykształciły u odbiorcy system nastawień na odbiór określonego przekazu reklamowego, komunikaty te odbierane są i interpretowane w sposób modyfikowany przez uwagę rozproszoną. <br>Z głównych założeń typowych strategii reklamowych wynika dążenie nadawcy komunikatu do konstruowania takich przekazów, które minimalizując ilość niezbędnych ekspozycji, maksymalizują stopień koncentracji uwagi odbiorcy na komunikacie oraz zwiększają jakość jego odbioru i interpretacji. <br>W literaturze psychologicznej brak jest jednoznacznej definicji procesu uwagi. Znaczna rozpiętość charakteryzuje też teorie wyjaśniające jego mechanizmy. Istnieje jednak zgodność co do związków procesu uwagi z selekcją informacji, formami ich kodowania, jakością ich przetwarzania oraz
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego