Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
wcześniej, za sprawą sztuk Edwarda Bulwera-Lyttona, ojca historycznego dramatu kostiumowego - Richelieu, 1833 i Księżna de la Valliere, 1836 - rangę kostiumu historycznego doceniono w Londynie).
Teatr traktowano nie tyle jako świątynię sztuki, ile raczej jako miejsce spotkań towarzyskich. W trakcie przedstawienia przeciskano się przez salę i głośno rozmawiano; bywało to nieznośne dla dramaturgów. - deklarował de Vigny.
Długo mianem spektaklu "romantycznego" obdarzano przedstawienia po prostu wzbudzające żywe emocje, odznaczające się bogatymi dekoracjami. Zbigniew Raszewski zwrócił uwagę, że błędem byłoby sprowadzanie całej "produkcji" teatru romantycznego „wyłącznie do cudowności, fantastyki czy różnych rodzajów egzotyki. Teatr romantyczny miał swoją ideologię. Moralizował. Wdawał się w
wcześniej, za sprawą sztuk Edwarda Bulwera-Lyttona, ojca historycznego dramatu kostiumowego - Richelieu, 1833 i Księżna de la Valliere, 1836 - rangę kostiumu historycznego doceniono w Londynie).<br>Teatr traktowano nie tyle jako świątynię sztuki, ile raczej jako miejsce spotkań towarzyskich. W trakcie przedstawienia przeciskano się przez salę i głośno rozmawiano; bywało to nieznośne dla dramaturgów. &lt;gap&gt; - deklarował de Vigny.<br>Długo mianem spektaklu "romantycznego" obdarzano przedstawienia po prostu wzbudzające żywe emocje, odznaczające się bogatymi dekoracjami. Zbigniew Raszewski zwrócił uwagę, że błędem byłoby sprowadzanie całej "produkcji" teatru romantycznego &lt;q&gt;&#132;wyłącznie do cudowności, fantastyki czy różnych rodzajów egzotyki. Teatr romantyczny miał swoją ideologię. Moralizował. Wdawał się w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego