Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2908
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
przecina cieśninę Wielkiego Bełtu. Oglądany z boku, uspokaja wzrok równomiernie wyrastającymi ponad wodę filarami. W połowie mostu pną się one w górę w postaci
4 pylonów wysokich na ponad 200 metrów, z rozchodzącą się z wierzchołków cieniutką pajęczyną stalowych lin podtrzymujących wiszące, ponadkilometrowe przęsło. Z lotu ptaka przypomina lekko wygiętą nitkę, biorącą początek z rozległej połaci szwedzkiej równiny, która w połowie drogi do wybrzeża Danii przechodzi w podłużny kształt spłaszczonego rombu sztucznej wysepki. Dalej już tylko woda, kryjąca pod morskim dnem czteropasmową autostradę i dwukierunkową linię kolejową.
Budowa trasy Oresund to również dane techniczne świadczące o mozole i ciężarze. Nic z
przecina cieśninę Wielkiego Bełtu. Oglądany z boku, uspokaja wzrok równomiernie wyrastającymi ponad wodę filarami. W połowie mostu pną się one w górę w postaci <br>4 pylonów wysokich na ponad 200 metrów, z rozchodzącą się z wierzchołków cieniutką pajęczyną stalowych lin podtrzymujących wiszące, ponadkilometrowe przęsło. Z lotu ptaka przypomina lekko wygiętą nitkę, biorącą początek z rozległej połaci szwedzkiej równiny, która w połowie drogi do wybrzeża Danii przechodzi w podłużny kształt spłaszczonego rombu sztucznej wysepki. Dalej już tylko woda, kryjąca pod morskim dnem czteropasmową autostradę i dwukierunkową linię kolejową.<br>Budowa trasy &lt;name type="place"&gt;Oresund&lt;/&gt; to również dane techniczne świadczące o mozole i ciężarze. Nic z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego