Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
odbiorcy, wybiera on z reguły główny desygnat wiadomości. Przy słabszej motywacji prawidłowość ta nie występuje. Wybór desygnatu przetwarzanego przez odbiorcę jest wynikiem konstrukcji wiadomości oraz stanu motywacyjnego odbiorcy. Wybierany jest ten desygnat, który najskuteczniej redukuje niepewność odbiorcy.
Osoba interesująca się karierą znanego aktora, idąc na film, będzie się koncentrować na niuansach kreowanej przez niego postaci. Doskonałe zdjęcia lub muzyka mogą mieć dla niej znaczenie wyłącznie drugoplanowe. Jednak ta sama osoba, będąc kompletnie znudzona długą podróżą w autobusie, mając możliwość obejrzenia filmu video, chłonąć będzie każde ujęcie trzeciorzędnej komedii.
Przebieg procesu komunikowania się wymaga określonej kompetencji zarówno ze strony nadawcy komunikatu, jak
odbiorcy, wybiera on z reguły główny desygnat wiadomości. Przy słabszej motywacji prawidłowość ta nie występuje. Wybór desygnatu przetwarzanego przez odbiorcę jest wynikiem konstrukcji wiadomości oraz stanu motywacyjnego odbiorcy. Wybierany jest ten desygnat, który najskuteczniej redukuje niepewność odbiorcy. <br>Osoba interesująca się karierą znanego aktora, idąc na film, będzie się koncentrować na niuansach kreowanej przez niego postaci. Doskonałe zdjęcia lub muzyka mogą mieć dla niej znaczenie wyłącznie drugoplanowe. Jednak ta sama osoba, będąc kompletnie znudzona długą podróżą w autobusie, mając możliwość obejrzenia filmu video, chłonąć będzie każde ujęcie trzeciorzędnej komedii. <br>Przebieg procesu komunikowania się wymaga określonej kompetencji zarówno ze strony nadawcy komunikatu, jak
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego