Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
Hei) i Fen (jap. Fun) zerwały kontakt
z władzą centralną" . Tę kategorię można uznać za połączenie pierwszej
i drugiej, ponieważ stosując ją, mistrz stara się wyrazić jednocześnie pustkę
'jaźni jednostkowej' i pustkę wszystkich przedmiotów poznania. Kiedy jeden
z uczniów zapytał Linji, kim jest 'człowiek bez rang' (chiń. wuweiren; jap.
mu'i no hito), czyli człowiek oświecony, mistrz zerwał się, złapał ucznia
i potrząsając nim, zawołał: "Ty powiedz! Ty powiedz! (zabrał człowieka).
Zaraz potem Linji puścił ucznia, mówiąc: "'Człowiek bez rang' to zeschłe
odchody na kiju (zabrał otoczenie)". Nie pozostawił więc swojemu
uczniowi nic, na czym ten mógłby się oprzeć w akcie rozróżniania
Hei) i Fen (jap. Fun) zerwały kontakt <br>z władzą centralną" . Tę kategorię można uznać za połączenie pierwszej <br>i drugiej, ponieważ stosując ją, mistrz stara się wyrazić jednocześnie pustkę <br>'jaźni jednostkowej' i pustkę wszystkich przedmiotów poznania. Kiedy jeden <br>z uczniów zapytał Linji, kim jest 'człowiek bez rang' (chiń. wuweiren; jap. <br>mu'i no hito), czyli człowiek oświecony, mistrz zerwał się, złapał ucznia <br>i potrząsając nim, zawołał: "Ty powiedz! Ty powiedz! (zabrał człowieka). <br>Zaraz potem Linji puścił ucznia, mówiąc: "'Człowiek bez rang' to zeschłe <br>odchody na kiju (zabrał otoczenie)". Nie pozostawił więc swojemu <br>uczniowi nic, na czym ten mógłby się oprzeć w akcie rozróżniania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego