Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
oraz normy przemysłowe, państwowe i międzynarodowe. Każdy dokument określający jakość postulowaną dowolnego obiektu zarządzania, pełni funkcję normy. Jednym z problemów leżącym w kompetencjach systemu zarządzającego jest uniknięcie, zasygnalizowanych uprzednio, zagrożeń związanych z normalizacją.
Wysoka ranga nadawana normalizacji we Wspólnocie Europejskiej doprowadziła do tego, że także zarządzanie jakością stało się obiektem normalizacji. W roku 1987 zanotowano fakt bez precedensu - Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna (ang. International Standards Organization) przyjęła i zaleciła do powszechnego stosowania normy ISO serii 9000-9004 wraz z normą terminologiczną ISO 8402. Normy te zawierały rozwiązania dotyczące zarządzania jakością, ze szczególnym uwzględnieniem zapewnienia jakości. Uregulowania tam zawarte są adekwatne do specyfiki
oraz normy przemysłowe, państwowe i międzynarodowe. Każdy dokument określający jakość postulowaną dowolnego obiektu zarządzania, pełni funkcję normy. Jednym z problemów leżącym w kompetencjach systemu zarządzającego jest uniknięcie, zasygnalizowanych uprzednio, zagrożeń związanych z normalizacją.<br>Wysoka ranga nadawana normalizacji we Wspólnocie Europejskiej doprowadziła do tego, że także zarządzanie jakością stało się obiektem normalizacji. W roku 1987 zanotowano fakt bez precedensu - Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna (ang. International Standards Organization) przyjęła i zaleciła do powszechnego stosowania normy ISO serii 9000-9004 wraz z normą terminologiczną ISO 8402. Normy te zawierały rozwiązania dotyczące zarządzania jakością, ze szczególnym uwzględnieniem zapewnienia jakości. Uregulowania tam zawarte są adekwatne do specyfiki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego