Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
powstającymi bez presji pojemności i uwzględniania wpływu dekoncentracji uwagi odbiorcy, tekst reklamowy jest nośnikiem bardzo specyficznym. W pewnym sensie w swej konstrukcji jest zbliżony do krótkiego artykułu prasowego, jaki publikuje się na pierwszej stronie gazety, by następnie rozwinąć go gdzieś w środku numeru. Z reguły jednak odnosi się do mniej nośnej problematyki, a jego znaczenie silnie wiąże się z towarzyszącym mu obrazem. Poziomy znaczeń obu tych elementów są względem siebie interakcyjne, a informacje zapisywane w obrazie są najczęściej nadrzędne w stosunku do treści tekstu. W przypadku dziennikarstwa i publicystyki związek tekstu z obrazem jest najczęściej oparty na prostej analogii znaczeń. Jeśli
powstającymi bez presji pojemności i uwzględniania wpływu dekoncentracji uwagi odbiorcy, tekst reklamowy jest nośnikiem bardzo specyficznym. W pewnym sensie w swej konstrukcji jest zbliżony do krótkiego artykułu prasowego, jaki publikuje się na pierwszej stronie gazety, by następnie rozwinąć go gdzieś w środku numeru. Z reguły jednak odnosi się do mniej nośnej problematyki, a jego znaczenie silnie wiąże się z towarzyszącym mu obrazem. Poziomy znaczeń obu tych elementów są względem siebie interakcyjne, a informacje zapisywane w obrazie są najczęściej nadrzędne w stosunku do treści tekstu. W przypadku dziennikarstwa i publicystyki związek tekstu z obrazem jest najczęściej oparty na prostej analogii znaczeń. Jeśli
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego