Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 6
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1978
Rok powstania: 2005
kolorem, urodą świata, pogodą i wdziękiem. Pojawiające się na wielu obrazach drewniane koniki; figurki i sztywne, wiejskie bukiety z śladami zauroczeń prostotą i świeżością tamtego spojrzenia. Ale artysta nie czerpie bezpośrednio z tego nawet; co najbardziej go pociąga i frapuje. Świat jego obrazów jest senatem przetworzonym, światem przeżytym, zobaczonym na nowo przez własną wrażliwość i własne upodobania estetyczne. I oto w obrazach Gepperta kolor i forma rozbiegają się, jak u Dufy'ego, egzystuje niezależnie od siebie, są wartościami malarskimi. Obrazy Gepperta to nie odtworzenie wyglądu świata, opowiadanie o jego najbardziej zewnętrznej, powszechnie znanej warstwie. To przeżycie świata, przetworzenie go własnym uczuciem, własną
kolorem, urodą świata, pogodą i wdziękiem. Pojawiające się na wielu obrazach drewniane koniki; figurki i sztywne, wiejskie bukiety z śladami zauroczeń prostotą i świeżością tamtego spojrzenia. Ale artysta nie czerpie bezpośrednio z tego nawet; co najbardziej go pociąga i frapuje. Świat jego obrazów jest senatem przetworzonym, światem przeżytym, zobaczonym na nowo przez własną wrażliwość i własne upodobania estetyczne. I oto w obrazach Gepperta kolor i forma rozbiegają się, jak u Dufy'ego, egzystuje niezależnie od siebie, są wartościami malarskimi. Obrazy Gepperta to nie odtworzenie wyglądu świata, opowiadanie o jego najbardziej zewnętrznej, powszechnie znanej warstwie. To przeżycie świata, przetworzenie go własnym uczuciem, własną
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego