Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
o tych cechach jego malarstwa ponieważ odgrywają one ważną rolę w jego świadomości artystycznej i świadczą raz jeszcze o jego świadomym sytuowaniu się w opozycji do tradycji kapistowskiej. Akcentując w swych obrazach rolę tematu, i to tematu swoiście polskiego, przeciwdziała się Fałat wywodzącemu się z postimpresjonizmu polskiego zapatrzeniu na wszelkie nowości przychodzące do nas z zachodu. Mógłby kto oburzyć się; przecież członkowie Komitetu Paryskiego po powrocie z Francji malowali pejzaże polskie! Czy aby na pewno? Czy nie patrzyli na nadwiślańskie pola poprzez nadsekwańskie pejzaże Moneta i Pisarra? Czy nie dostrzegali przede wszystkim tego, co przypominało charakterem widoki Francji? Natomiast dążenia Fałata
o tych cechach jego malarstwa ponieważ odgrywają one ważną rolę w jego świadomości artystycznej i świadczą raz jeszcze o jego świadomym sytuowaniu się w opozycji do tradycji kapistowskiej. Akcentując w swych obrazach rolę tematu, i to tematu swoiście polskiego, przeciwdziała się Fałat wywodzącemu się z postimpresjonizmu polskiego zapatrzeniu na wszelkie nowości przychodzące do nas z zachodu. Mógłby kto oburzyć się; przecież członkowie Komitetu Paryskiego po powrocie z Francji malowali pejzaże polskie! Czy aby na pewno? Czy nie patrzyli na nadwiślańskie pola poprzez nadsekwańskie pejzaże Moneta i Pisarra? Czy nie dostrzegali przede wszystkim tego, co przypominało charakterem widoki Francji? Natomiast dążenia Fałata
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego