Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
W wyniku doświadczeń społecznych przedmiotom niedostępnym jest też przypisywana większa wartość. Trudność w osiąganiu celu może być także interpretowana jako ograniczenie swobody wyboru oraz działań. Stan ten z reguły nie jest akceptowany i wywołuje dążenia do jego zmiany. Czynnikiem wzmacniającym poczucie niedostępności jest konkurencja oraz traktowanie informacji niedostępnych w kategoriach nowości. Niedostępność jest także skutecznie wywoływana odraczaniem informacji wyjaśniającej.
Reguła wzajemności jest ukształtowaną kulturowo zasadą postępowania. Jej wpływ wywołuje poczucie zobowiązania wobec osób, które zachowywały się w stosunku do nas uczynnie lub przyjmowały konsekwentną, pozytywną postawę. Zobowiązanie ma charakter łańcuchowy, a jego łamanie wiąże się z sankcjami społecznymi. Wpływ efektu jest
W wyniku doświadczeń społecznych przedmiotom niedostępnym jest też przypisywana większa wartość. Trudność w osiąganiu celu może być także interpretowana jako ograniczenie swobody wyboru oraz działań. Stan ten z reguły nie jest akceptowany i wywołuje dążenia do jego zmiany. Czynnikiem wzmacniającym poczucie niedostępności jest konkurencja oraz traktowanie informacji niedostępnych w kategoriach nowości. Niedostępność jest także skutecznie wywoływana odraczaniem informacji wyjaśniającej. <br>Reguła wzajemności jest ukształtowaną kulturowo zasadą postępowania. Jej wpływ wywołuje poczucie zobowiązania wobec osób, które zachowywały się w stosunku do nas uczynnie lub przyjmowały konsekwentną, pozytywną postawę. Zobowiązanie ma charakter łańcuchowy, a jego łamanie wiąże się z sankcjami społecznymi. Wpływ efektu jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego