Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
niezliczonymi przykładami masowych mordów, które napiętnowały historię przed i po Shoah, to muszą leżeć one bardzo głęboko: w tym symbolicznym i metafizyczno-teologicznym obszarze".

Steiner pisze, że po Holocauście nie mamy już do dyspozycji słów umożliwiających mówienie o Bogu, a być może nie ma już powodu, aby w ogóle mówić o Bogu, którego atrybutem w obliczu tak wielkiego cierpienia jest nieobecność i milczenie. Dla Steinera problem Oświęcimia to pytanie o możliwe lub niemożliwe do wyobrażenia istnienie Boga.

Ten problem milczenia i nieobecności Boga najmocniej naznaczył twórczość Elie Wiesela: "Żydzi zapomniani i pouszczeni przez Boga byli sami, umierali i walczyli całkiem samotni [...] naszą
niezliczonymi przykładami masowych mordów, które napiętnowały historię przed i po Shoah, to muszą leżeć one bardzo głęboko: w tym symbolicznym i metafizyczno-teologicznym obszarze".&lt;/&gt;<br><br> Steiner pisze, że po Holocauście nie mamy już do dyspozycji słów umożliwiających mówienie o Bogu, a być może nie ma już powodu, aby w ogóle mówić o Bogu, którego atrybutem w obliczu tak wielkiego cierpienia jest nieobecność i milczenie. Dla Steinera problem Oświęcimia to pytanie o możliwe lub niemożliwe do wyobrażenia istnienie Boga.<br><br> Ten problem milczenia i nieobecności Boga najmocniej naznaczył twórczość Elie Wiesela: &lt;q&gt;"Żydzi zapomniani i &lt;orig&gt;pouszczeni&lt;/&gt; przez Boga byli sami, umierali i walczyli całkiem samotni [...] naszą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego