Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
obiektów marginalnych, tj. nisko ocenianych w procesie wartościowania, jest silniejszy niż wobec obiektów zajmujących w świadomości pozycję centralną. W tym ostatnim przypadku istniejące zaangażowanie utrudnia ewentualną zmianę postawy, a potencjalne zwiększenie jej natężenia możliwe jest tylko w niewielkim zakresie. W kontekście kryterium dystansu psychologicznego skutki wpływu zaangażowania są silniejsze wobec obiektów dalszych, w stosunku do których podmiot ma mniej informacji niż do bliższych, które ze względu na swą ważność dla podmiotu są czynnikiem autoangażującym. Centralność obiektu oraz jego bliski dystans psychologiczny wiążą się, oprócz wpływu warunków zewnętrznych, z wewnętrznymi stanami motywacyjnymi. W ujęciu Newcomba zaangażowanie łączy się z działaniem grupy motywów
obiektów marginalnych, tj. nisko ocenianych w procesie wartościowania, jest silniejszy niż wobec obiektów zajmujących w świadomości pozycję centralną. W tym ostatnim przypadku istniejące zaangażowanie utrudnia ewentualną zmianę postawy, a potencjalne zwiększenie jej natężenia możliwe jest tylko w niewielkim zakresie. W kontekście kryterium dystansu psychologicznego skutki wpływu zaangażowania są silniejsze wobec obiektów dalszych, w stosunku do których podmiot ma mniej informacji niż do bliższych, które ze względu na swą ważność dla podmiotu są czynnikiem autoangażującym. Centralność obiektu oraz jego bliski dystans psychologiczny wiążą się, oprócz wpływu warunków zewnętrznych, z wewnętrznymi stanami motywacyjnymi. W ujęciu Newcomba zaangażowanie łączy się z działaniem grupy motywów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego