Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
sztuki:
a) założone i racjonalne;
b) niezałożone i nieracjonalne;
c) założone i nieracjonalne;
d) niezałożone i racjonalne.
Jest to próba zracjonalizowania opisu dzieła sztuki poprzez
zracjonalizowanie opisu elementów jego struktury jako systemu. Przyjmujemy tutaj, że w jej skład mogą wchodzić zupełnie nieracjonalne
elementy. Tym samym jest to próba pogodzenia ujęć obiektywnie
istniejących systemów: twórcy, odbiorcy i dzieła sztuki, z
subiektywnością odbioru i analizy. Innymi słowy, jest to próba
obiektywizacji dzieła sztuki oraz określenie jego statusu na gruncie
teorii systemów, tym samym opisania i potraktowania go jako systemu.
Należy się także zastanowić nad naturą samego dzieła sztuki jako
artefaktu. W związku z
sztuki:<br>a) założone i racjonalne;<br>b) niezałożone i nieracjonalne;<br>c) założone i nieracjonalne;<br>d) niezałożone i racjonalne.<br> Jest to próba zracjonalizowania opisu dzieła sztuki poprzez<br>zracjonalizowanie opisu elementów jego struktury jako systemu. Przyjmujemy tutaj, że w jej skład mogą wchodzić zupełnie nieracjonalne<br>elementy. Tym samym jest to próba pogodzenia ujęć obiektywnie<br>istniejących systemów: twórcy, odbiorcy i dzieła sztuki, z<br>subiektywnością odbioru i analizy. Innymi słowy, jest to próba<br>obiektywizacji dzieła sztuki oraz określenie jego statusu na gruncie<br>teorii systemów, tym samym opisania i potraktowania go jako systemu.<br> Należy się także zastanowić nad naturą samego dzieła sztuki jako<br>artefaktu. W związku z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego