Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
walki, zagrażającej człowiekowi zgubą, wyłania się wolność absolutna, dominująca ponad konfliktami. Nie sprosta temu epiczna forma przekazu; nie zapewni ona połączenia obiektywizmu z równie jak w liryce emocjonalną formą oraz z autentyzmem toku akcji. Zatem, wywodził logicznie Schelling, . To właśnie gatunek dramatyczny prowadzi do zainteresowania odbiorcy postaciami i znosi chłodną obiektywność spojrzenia, gdyż w dramacie "musi oprócz zainteresowania zdarzeniem dojść jeszcze również utożsamianie się z osobami. Działania wszakże, aby poruszać duszę, muszą być oglądane". A celem dramatu winno być eksponowanie tragizmu przeciwstawienia wolności i konieczności. Schelling nie miał zatem wątpliwości, że dramat nie tylko powinien być pisany wyraźnie dla sceny, ale
walki, zagrażającej człowiekowi zgubą, wyłania się wolność absolutna, dominująca ponad konfliktami. Nie sprosta temu epiczna forma przekazu; nie zapewni ona połączenia obiektywizmu z równie jak w liryce emocjonalną formą oraz z autentyzmem toku akcji. Zatem, wywodził logicznie Schelling, <gap>. To właśnie gatunek dramatyczny prowadzi do zainteresowania odbiorcy postaciami i znosi chłodną obiektywność spojrzenia, gdyż w dramacie "musi oprócz zainteresowania zdarzeniem dojść jeszcze również utożsamianie się z osobami. Działania wszakże, aby poruszać duszę, muszą być oglądane". A celem dramatu winno być eksponowanie tragizmu przeciwstawienia wolności i konieczności. Schelling nie miał zatem wątpliwości, że dramat nie tylko powinien być pisany wyraźnie dla sceny, ale
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego