Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Gazeta Wyborcza
Nr: 13.04
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
w środowisku teatralnym regularnie wybuchały dyskusje o tym, dlaczego więdnie polska dramaturgia współczesna. Podawano różne powody: brak teatralnej praktyki autorów, brak zainteresowania nowymi sztukami w teatrach, w ogóle brak zainteresowania teatrem. Dzisiaj sytuacja się zmieniła. W ostatnich sezonach debiutowało kilku utalentowanych autorów, ministerialny konkurs na wystawienie polskiej sztuki współczesnej przeżywa oblężenie, co roku teatry zgłaszają po 50 spektakli, z czego większość to prapremiery oryginalnych tekstów. Na rozstrzygnięty ostatnio konkurs Teatru Telewizji nadeszło prawie 30 sztuk, z których sześć zostało skierowanych do produkcji. Wydawałoby się, że stoimy na progu odrodzenia polskiej dramaturgii, tym bardziej że do teatrów wróciła publiczność i, nauczona przykładem
w środowisku teatralnym regularnie wybuchały dyskusje o tym, dlaczego więdnie polska dramaturgia współczesna. Podawano różne powody: brak teatralnej praktyki autorów, brak zainteresowania nowymi sztukami w teatrach, w ogóle brak zainteresowania teatrem. Dzisiaj sytuacja się zmieniła. W ostatnich sezonach debiutowało kilku utalentowanych autorów, ministerialny konkurs na wystawienie polskiej sztuki współczesnej przeżywa oblężenie, co roku teatry zgłaszają po 50 spektakli, z czego większość to prapremiery oryginalnych tekstów. Na rozstrzygnięty ostatnio konkurs <name type="org">Teatru Telewizji</name> nadeszło prawie 30 sztuk, z których sześć zostało skierowanych do produkcji. Wydawałoby się, że stoimy na progu odrodzenia polskiej dramaturgii, tym bardziej że do teatrów wróciła publiczność i, nauczona przykładem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego