Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 25
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
szczególne uznanie jury (cztery spośród dziewięciu regulaminowych nagród) zdobyły tym razem plakaty wykorzystujące fotografię. Mniej niż niegdyś jest we współczesnych plakatach humoru i ironii, więcej natomiast zabawy stylami, cytatów ze wszelkich możliwych kierunków w historii sztuki. Do perfekcji opanowano także umiejętność posługiwania się liternictwem. Współczesny plakat to praktycznie jedność treści obrazkowej i słownej, skomponowanych na 1001 sposobów. Nie ma miejsca na improwizację, przypadkowość, swobodną ekspresję i nieskrępowaną wizję. Pomysł, nieoczekiwane skojarzenie - to wszystko się oczywiście bardzo liczy. Ale warunkiem sukcesu jest przede wszystkim profesjonalizm - kompozycja, kolor, dobór czcionki, dbałość o szczegóły.

Na plakacie Przemysława Kazanowskiego "Oferta dla Europy", nagrodzonym przez Związek
szczególne uznanie jury (cztery spośród dziewięciu regulaminowych nagród) zdobyły tym razem plakaty wykorzystujące fotografię. Mniej niż niegdyś jest we współczesnych plakatach humoru i ironii, więcej natomiast zabawy stylami, cytatów ze wszelkich możliwych kierunków w historii sztuki. Do perfekcji opanowano także umiejętność posługiwania się liternictwem. Współczesny plakat to praktycznie jedność treści obrazkowej i słownej, skomponowanych na 1001 sposobów. Nie ma miejsca na improwizację, przypadkowość, swobodną ekspresję i nieskrępowaną wizję. Pomysł, nieoczekiwane skojarzenie - to wszystko się oczywiście bardzo liczy. Ale warunkiem sukcesu jest przede wszystkim profesjonalizm - kompozycja, kolor, dobór czcionki, dbałość o szczegóły.<br><br>Na plakacie Przemysława Kazanowskiego "Oferta dla Europy", nagrodzonym przez Związek
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego