Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Perspektywy
Nr: 14
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
jedynym na świecie seryjnym samochodem napędzanym silnikiem rotacyjnym, bardziej znanym jako silnik Wankla.
Zachodnioniemiecki inżynier Felix Wankel opracował w 1958 roku prototyp silnika z wirującym tłokiem, który - jak się wówczas zdawało - stanie się rychło następcą klasycznego silnika spalinowego. Zalety konstrukcji były na pozór bezsporne: lekkość i prostota, mała liczba części, obrotowy ruch tłoka - a więc brak niepożądanych wibracji, niewielkie wymiary zewnętrzne, pozostawiające dużą dowolność w rozplanowaniu zasadniczych zespołów samochodu wyposażonego w taką jednostkę napędową. I Wszystko to sprawiło, że firma NSU, która na podstawie umowy z Wanklem stała się właścicielką patentu, spoglądała z optymizmem w przyszłość. Zawarto kilka korzystnych transakcji licencyjnych
jedynym na świecie seryjnym samochodem napędzanym silnikiem rotacyjnym, bardziej znanym jako silnik Wankla.<br>Zachodnioniemiecki inżynier Felix Wankel opracował w 1958 roku prototyp silnika z wirującym tłokiem, który - jak się wówczas zdawało - stanie się rychło następcą klasycznego silnika spalinowego. Zalety konstrukcji były na pozór bezsporne: lekkość i prostota, mała liczba części, obrotowy ruch tłoka - a więc brak niepożądanych wibracji, niewielkie wymiary zewnętrzne, pozostawiające dużą dowolność w rozplanowaniu zasadniczych zespołów samochodu wyposażonego w taką jednostkę napędową. I Wszystko to sprawiło, że firma NSU, która na podstawie umowy z Wanklem stała się właścicielką patentu, spoglądała z optymizmem w przyszłość. Zawarto kilka korzystnych transakcji licencyjnych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego