Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 47
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
pochwałę. Pojęcie kenozy i uniżenia wskazuje na prawdziwie boski ruch w dół, na zdolność wejścia w sferę istnienia znaczonego piętnem winy i grzechu. Dokonuje się wtedy niezwykła wymiana. Upodobniając się do ludzi i stając się jednym nich, Chrystus jest odtąd na zawsze ich Zbawcą, Lekarzem i Przyjacielem. Uniżenie Boga służy ocaleniu ludzkości. Umożliwia proces przeciwny - podnoszenie się człowieka ku Bogu wraz z Chrystusem. Celem kenozy nie jest unicestwienie, lecz przemienienie. Uniżony Chrystus, biorący na siebie "grzech świata" (J 1, 29), został wywyższony przez Boga. Otrzymał nowe imię, ponad wszelkie imię, aby na imię Jezusa zgięło się każde kolano, i aby wszelki
pochwałę. Pojęcie kenozy i uniżenia wskazuje na prawdziwie boski ruch w dół, na zdolność wejścia w sferę istnienia znaczonego piętnem winy i grzechu. Dokonuje się wtedy niezwykła wymiana. Upodobniając się do ludzi i stając się jednym nich, Chrystus jest odtąd na zawsze ich Zbawcą, Lekarzem i Przyjacielem. Uniżenie Boga służy ocaleniu ludzkości. Umożliwia proces przeciwny - podnoszenie się człowieka ku Bogu wraz z Chrystusem. Celem kenozy nie jest unicestwienie, lecz przemienienie. Uniżony Chrystus, biorący na siebie "grzech świata" (J 1, 29), został wywyższony przez Boga. Otrzymał nowe imię, ponad wszelkie imię, aby na imię Jezusa zgięło się każde kolano, <gap> i aby wszelki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego