Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
wyzwoliła, ta szybkość wewnętrzna, jest wartością.

IV
Wajdy inscenizacja Nocy listopadowej zbudowana była na zaprzeczaniu semantycznej funkcji słowa i włączaniu go już jako przekazu czysto emocjonalnego w teatralną strukturę rytmiczną.
Umarła klasa Tadeusza Kantora jeszcze głębiej wyrasta z kwestionowania pełni semantycznej słowa i jego możliwości komunikacyjnych.
Słowo bowiem jest tu odarte również z właściwości emocjonalnych. Jest bełkotem, chaosem, wnosi dysharmonię także w strukturę rytmiczną spektaklu.
I w tym przedstawieniu, jak i w Nocy listopadowej, zadanie budowania znaczeń spektaklu przejmuje przede wszystkim rytm i zmienna szybkość spektaklu.
Filmowy zapis Umarłej klasy Kantora, dokonany przez Wajdę, jest przykładem niezwykłego zderzenia dwóch wizji egzystencji
wyzwoliła, ta szybkość wewnętrzna, jest wartością.<br><br>IV <br>Wajdy inscenizacja Nocy listopadowej zbudowana była na zaprzeczaniu semantycznej funkcji słowa i włączaniu go już jako przekazu czysto emocjonalnego w teatralną strukturę rytmiczną.<br>Umarła klasa Tadeusza Kantora jeszcze głębiej wyrasta z kwestionowania pełni semantycznej słowa i jego możliwości komunikacyjnych.<br>Słowo bowiem jest tu odarte również z właściwości emocjonalnych. Jest bełkotem, chaosem, wnosi dysharmonię także w strukturę rytmiczną spektaklu.<br>I w tym przedstawieniu, jak i w Nocy listopadowej, zadanie budowania znaczeń spektaklu przejmuje przede wszystkim rytm i zmienna szybkość spektaklu.<br>Filmowy zapis Umarłej klasy Kantora, dokonany przez Wajdę, jest przykładem niezwykłego zderzenia dwóch wizji egzystencji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego