Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
o charakterze ilościowym (fizyczność) - w jakościowo znaczącą strukturę zaktualizowaną. Struktura rudymentarna traci stabilność, ale stabilne elementy struktury opierają się "przemianie", w przeciwieństwie do pozostałych elementów - niestabilnych, katastroficznych. Forma dzieła sztuki ujawnia tendencję do rozpadu, reorganizacji; dzieło może być rozpoznane w pojedynczym odbiorze i w tym znaczeniu subiektywnym, przez konkretnego pojedynczego odbiorcę. Proces odbioru dzieła sztuki będzie doprowadzony do końca, gdy dzieło zostanie właściwie zrozumiane. Często zdarza się, że proces poznania dzieła sztuki kończy się jedynie zredukowaniem go do podstawowych, najbardziej narzucających się cech - zostaje zbudowana najbardziej prawdopodobna, przewidywalna struktura zaktualizowana dzieła sztuki. Fizycznie nośny szczegół nie musi być sam przez się
o charakterze ilościowym (fizyczność) - w jakościowo znaczącą strukturę zaktualizowaną. Struktura rudymentarna traci stabilność, ale stabilne elementy struktury opierają się "przemianie", w przeciwieństwie do pozostałych elementów - niestabilnych, katastroficznych. Forma dzieła sztuki ujawnia tendencję do rozpadu, reorganizacji; dzieło może być rozpoznane w pojedynczym odbiorze i w tym znaczeniu subiektywnym, przez konkretnego pojedynczego odbiorcę. Proces odbioru dzieła sztuki będzie doprowadzony do końca, gdy dzieło zostanie właściwie zrozumiane. Często zdarza się, że proces poznania dzieła sztuki kończy się jedynie zredukowaniem go do podstawowych, najbardziej narzucających się cech - zostaje zbudowana najbardziej prawdopodobna, przewidywalna struktura zaktualizowana dzieła sztuki. Fizycznie nośny szczegół nie musi być sam przez się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego