Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
twórczego, kreacji dzieła sztuki). Skończone dzieło sztuki, dzięki dynamizacji, ma możliwość "upodobnienia się" do człowieka, dzięki czemu możliwy jest jego odbiór. Dzieło przedstawia się jako plastyczne tworzywo - bytowo autonomiczne, które jest artefaktem. Zawarta jest w nim taka struktura rudymentarna, która pozwala odbiorcy mówić o danym przedmiocie jako o artystycznym. Od odbiorcy zależy, na ile "ukształtuje" je w swojej wyobraźni (skonkretyzuje). Dzieło przez to, że jest dla odbiorcy, pozwala na indywidualny osobisty odbiór, nie tracąc swojej tożsamości i obiektywnego istnienia. Treści, jakie zawiera, wynikają z jego ontologicznej budowy, ale mają zupełnie "ludzkie" znaczenie.
Wprowadzenie pojęcia dynamizacji daje przekonanie o racjonalności estetyki przy
twórczego, kreacji dzieła sztuki). Skończone dzieło sztuki, dzięki dynamizacji, ma możliwość "upodobnienia się" do człowieka, dzięki czemu możliwy jest jego odbiór. Dzieło przedstawia się jako plastyczne tworzywo - bytowo autonomiczne, które jest artefaktem. Zawarta jest w nim taka struktura rudymentarna, która pozwala odbiorcy mówić o danym przedmiocie jako o artystycznym. Od odbiorcy zależy, na ile "ukształtuje" je w swojej wyobraźni (skonkretyzuje). Dzieło przez to, że jest dla odbiorcy, pozwala na indywidualny osobisty odbiór, nie tracąc swojej tożsamości i obiektywnego istnienia. Treści, jakie zawiera, wynikają z jego ontologicznej budowy, ale mają zupełnie "ludzkie" znaczenie.<br>Wprowadzenie pojęcia dynamizacji daje przekonanie o racjonalności estetyki przy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego