Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
do 34 lat, jest przeciętnie trzykrotnie wyższy aniżeli reklamy, którą będą oglądać głównie ludzie ponad pięćdziesięcioletni. Jak sarkastycznie zauważył redaktor pisma Varieté - "ogłoszeniodawcy kupują publiczność jak stado bydła po 2,50 dolara za 1000 sztuk, a lepsze, wyselekcjonowane osobniki nawet do 5 dolarów" [Schiller, 1971: 116].
Dla ogłoszeniodawców nie wszyscy odbiorcy, rzeczywiści i potencjalni, są jednakowo wartościowi. Część odbiorców jest po prostu zbyt biedna, aby kupić reklamowane towary, część ich nie potrzebuje. Jaki cel może mieć reklamowanie luksusowych samochodów w prasie popularnej albo zachęcanie do kupna olejku do opalania w prasie murzyńskiej? Oczywiście są to przykłady skrajne, ale ten sam problem
do 34 lat, jest przeciętnie trzykrotnie wyższy aniżeli reklamy, którą będą oglądać głównie ludzie ponad pięćdziesięcioletni. Jak sarkastycznie zauważył redaktor pisma Varieté - "ogłoszeniodawcy kupują publiczność jak stado bydła po 2,50 dolara za 1000 sztuk, a lepsze, wyselekcjonowane osobniki nawet do 5 dolarów" [Schiller, 1971: 116].<br>Dla ogłoszeniodawców nie wszyscy odbiorcy, rzeczywiści i potencjalni, są jednakowo wartościowi. Część odbiorców jest po prostu zbyt biedna, aby kupić reklamowane towary, część ich nie potrzebuje. Jaki cel może mieć reklamowanie luksusowych samochodów w prasie popularnej albo zachęcanie do kupna olejku do opalania w prasie murzyńskiej? Oczywiście są to przykłady skrajne, ale ten sam problem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego