Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
zagrany przez niego to nie byłby shakespeare'owski Ryszard III. Olivier zrozumiał, że Ryszard musi budzić przerażenie i podziw, że musi być wspaniałym mężczyzną. Ryszard III u Shakespeare'a - i historyczny - ma dwadzieścia lat, kiedy zaczyna walkę o koronę. Ma trzydzieści, kiedy jest królem. A cała scena z Lady Anną? Ona nie oddaje się Ryszardowi ze strachu. Nie idzie za nim z miłości ani z nagłej żądzy. Ona idzie za nim, aby osiągnąć dno. Aby sobie samej dowieść, że wszystkie prawa świata przestały istnieć. Ona idzie do jego łóżka, aby - przypomnę Conrada - "zanurzyć się w niszczącym żywiole". Nie jest zresztą wyjątkiem. W chwili, gdy
zagrany przez niego to nie byłby shakespeare'owski Ryszard III. Olivier zrozumiał, że Ryszard musi budzić przerażenie i podziw, że musi być wspaniałym mężczyzną. Ryszard III u Shakespeare'a - i historyczny - ma dwadzieścia lat, kiedy zaczyna walkę o koronę. Ma trzydzieści, kiedy jest królem. A cała scena z Lady Anną? Ona nie oddaje się Ryszardowi ze strachu. Nie idzie za nim z miłości ani z nagłej żądzy. Ona idzie za nim, aby osiągnąć dno. Aby sobie samej dowieść, że wszystkie prawa świata przestały istnieć. Ona idzie do jego łóżka, aby - przypomnę Conrada - "zanurzyć się w niszczącym żywiole". Nie jest zresztą wyjątkiem. W chwili, gdy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego