Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
jeżeli zakres zarządzania jakością zostanie zawężony tylko do jakości wyrobów finalnych, to z pewnością źródła i przyczyny tej jakości tkwią w większej części struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa. Zjawisko to jest współcześnie dostrzegane (np. normy serii ISO 9000), lecz wynikające z niego wnioski tylko częściowo zmierzają do respektowania omawianej tezy.
Występująca sieć oddziaływań pomiędzy jednostkami organizacyjnymi jednakowych oraz różnych typów, opiera się na interpretacji tych jednostek jako systemów względnie odosobnionych, powiązanych z innymi jednostkami przedsiębiorstwa (a także z otoczenia przedsiębiorstwa) za pomocą WE i WY. W tej sytuacji, każda z jednostek organizacyjnych występuje w następujących rolach:
- odbiorcy (klienta wewnętrznego) wyrobów i usług pochodzących
jeżeli zakres zarządzania jakością zostanie zawężony tylko do jakości wyrobów finalnych, to z pewnością źródła i przyczyny tej jakości tkwią w większej części struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa. Zjawisko to jest współcześnie dostrzegane (np. normy serii ISO 9000), lecz wynikające z niego wnioski tylko częściowo zmierzają do respektowania omawianej tezy.<br>Występująca sieć oddziaływań pomiędzy jednostkami organizacyjnymi jednakowych oraz różnych typów, opiera się na interpretacji tych jednostek jako systemów względnie odosobnionych, powiązanych z innymi jednostkami przedsiębiorstwa (a także z otoczenia przedsiębiorstwa) za pomocą WE i WY. W tej sytuacji, każda z jednostek organizacyjnych występuje w następujących rolach:<br>- odbiorcy (klienta wewnętrznego) wyrobów i usług pochodzących
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego