Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
od 1993r. wprowadza się zasady jednolitego rynku wewnętrznego. W dalszej części opracowania zostanie dokonana charakterystyka uwarunkowań konkurencyjnych na tym rynku z wykorzystaniem niniejszej metody.
Wspomniane konkurencyjne siły rynkowe to:
- rywalizacja między firmami działającymi w danym sektorze,
- siła oddziaływania dostawców i możliwości wpływania przez nich na działalność przedsiębiorstw w sektorze,
- siła oddziaływania odbiorców i ich siła przetargowa w stosunku do producentów z danego sektora,
- zagrożenia ze strony potencjalnych nowych konkurentów, mogących wejść na dany rynek do określonej branży,
- zagrożenia ze strony konkurentów, którzy mogą wprowadzić dobra substytucyjne.
W takim znaczeniu konkurencja jest określana jako rozszerzona rywalizacja.
Wszystkie pięć sił konkurencyjnych określają natężenie
od 1993r. wprowadza się zasady jednolitego rynku wewnętrznego. W dalszej części opracowania zostanie dokonana charakterystyka uwarunkowań konkurencyjnych na tym rynku z wykorzystaniem niniejszej metody.<br>Wspomniane konkurencyjne siły rynkowe to:<br>- rywalizacja między firmami działającymi w danym sektorze,<br>- siła oddziaływania dostawców i możliwości wpływania przez nich na działalność przedsiębiorstw w sektorze,<br>- siła oddziaływania odbiorców i ich siła przetargowa w stosunku do producentów z danego sektora,<br>- zagrożenia ze strony potencjalnych nowych konkurentów, mogących wejść na dany rynek do określonej branży,<br>- zagrożenia ze strony konkurentów, którzy mogą wprowadzić dobra substytucyjne.<br>W takim znaczeniu konkurencja jest określana jako rozszerzona rywalizacja.<br>Wszystkie pięć sił konkurencyjnych określają natężenie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego