Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
oświeceniu
nagłym' zachował się tylko w źródłach pośrednich. Według niego 'oświecenie'
jest nagłe, ponieważ nie można go rozłożyć na części. Daosheng zaczął pisać
o 'oświeceniu nagłym', początkowo odwołując się przede wszystkim do Sutry
Vimalakirtiego i Sutry Lotosu.
Z początku poglądy Daoshenga, który głosił, że każdy ma 'naturę buddy'
i może odkryć tę prawdę w akcie 'oświecenia nagłego', spotkały się z ostrą

krytyką - został nawet wygnany za to z klasztoru. Dopiero gdy w 430 roku
pojawiło się tłumaczenie tak zwanej dłuższej wersji Sutry o Wielkim i Ostatecznym Zgaśnięciu, w którym wyraźnie jest napisane, że nawet najpodlejszy rodzaj istot żywych, które nie przestrzegają
oświeceniu <br>nagłym' zachował się tylko w źródłach pośrednich. Według niego 'oświecenie' <br>jest nagłe, ponieważ nie można go rozłożyć na części. Daosheng zaczął pisać <br>o 'oświeceniu nagłym', początkowo odwołując się przede wszystkim do Sutry <br>Vimalakirtiego i Sutry Lotosu. <br>Z początku poglądy Daoshenga, który głosił, że każdy ma 'naturę buddy' <br>i może odkryć tę prawdę w akcie 'oświecenia nagłego', spotkały się z ostrą <br>&lt;page nr=244&gt;<br>krytyką - został nawet wygnany za to z klasztoru. Dopiero gdy w 430 roku <br>pojawiło się tłumaczenie tak zwanej dłuższej wersji Sutry o Wielkim i Ostatecznym Zgaśnięciu, w którym wyraźnie jest napisane, że nawet najpodlejszy rodzaj istot żywych, które nie przestrzegają
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego