Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2926
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
Gaubert, Francja/USA 2001


PIĘTNAŚCIE MINUT
Bezbarwny sensacyjny thriller, mogący uchodzić za popłuczyny belgijskiego "Człowieka, który pogryzł psa" - tu również filmowane są zbrodnie "na żywo". Dramaturgia filmu Herzfelda ogranicza się bowiem tylko do efektów specjalnych, mordobicia i krwi, a banalno-stereotypowe przesłanie o wpływie telewizji na ludzi - nowego lądu nie odkrywa. Bohaterami tej przegadanej, pseudomoralizatorskiej opowieści są nowojorski policjant (Robert De Niro) i specjalista od podpaleń z wydziału zabójstw (Edward Burns), ścigający dwóch przybyszów z Europy Wschodniej. Czech i Rosjanin znaleźli zabójczy sposób, by znaleźć się na ustach wszystkich. Pierwszy morduje bez specjalnych motywów, drugi zaś na kamerze wideo rejestruje "wyczyny
Gaubert&lt;/&gt;, Francja/USA 2001&lt;/&gt;<br><br><br>&lt;div1&gt;&lt;tit1&gt;PIĘTNAŚCIE MINUT&lt;/&gt;<br>Bezbarwny sensacyjny thriller, mogący uchodzić za popłuczyny belgijskiego &lt;name type="tit"&gt;"Człowieka, który pogryzł psa"&lt;/&gt; - tu również filmowane są zbrodnie &lt;q&gt;"na żywo"&lt;/&gt;. Dramaturgia filmu &lt;name type="person"&gt;Herzfelda&lt;/&gt; ogranicza się bowiem tylko do efektów specjalnych, mordobicia i krwi, a &lt;orig&gt;banalno-stereotypowe&lt;/&gt; przesłanie o wpływie telewizji na ludzi - nowego lądu nie odkrywa. Bohaterami tej przegadanej, pseudomoralizatorskiej opowieści są nowojorski policjant (&lt;name type="person"&gt;Robert De Niro&lt;/&gt;) i specjalista od podpaleń z wydziału zabójstw (&lt;name type="person"&gt;Edward Burns&lt;/&gt;), ścigający dwóch przybyszów z Europy Wschodniej. Czech i Rosjanin znaleźli zabójczy sposób, by znaleźć się na ustach wszystkich. Pierwszy morduje bez specjalnych motywów, drugi zaś na kamerze wideo rejestruje "wyczyny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego