Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
wyzuta ze zmysłowości, która wraca do niej dopiero w malarstwie Jacka Malczewskiego i Vlastimila Hofmana na początku XX wieku. Ale potem Polska-żałobnica znowu się pojawia w stanie wojennym: odziana w czerń kobieta, zagrożona i wymagająca obrony. Ale nie jest to kobieta, do której chcemy się przytulić... Jednak widzę próby odkupienia tej zmysłowości. Choćby w działaniach grupy artystycznej Łódź Kaliska, która niedawno na okładkę "Playboya" stworzyła wizerunek Polki-orlicy. Nawet nie nagiej, tylko gołej. Orlica miała wzbudzić zmysłowy pociąg.
Porozmawiajmy o cieniach i projekcjach zalegających wyobraźnię, o tradycyjnych odwzorowaniach Polski. Archetypem jest oczywiście Czarna Madonna - Boża Rodzicielka, Królowa Korony Polskiej, Wieża
wyzuta ze zmysłowości, która wraca do niej dopiero w malarstwie Jacka Malczewskiego i Vlastimila Hofmana na początku XX wieku. Ale potem Polska-żałobnica znowu się pojawia w stanie wojennym: odziana w czerń kobieta, zagrożona i wymagająca obrony. Ale nie jest to kobieta, do której chcemy się przytulić... Jednak widzę próby odkupienia tej zmysłowości. Choćby w działaniach grupy artystycznej Łódź Kaliska, która niedawno na okładkę "Playboya" stworzyła wizerunek Polki-orlicy. Nawet nie nagiej, tylko gołej. Orlica miała wzbudzić zmysłowy pociąg. &lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;Porozmawiajmy o cieniach i projekcjach zalegających wyobraźnię, o tradycyjnych odwzorowaniach Polski. Archetypem jest oczywiście Czarna Madonna - Boża Rodzicielka, Królowa Korony Polskiej, Wieża
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego