Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
w kodzie obrazowym oznaczają relacje wielkości, związki kolorystyczne oraz proste związki przyczynowe (np. relacja figura-tło lub całość-część).
Interpretacja znaczeń kodowanych w warstwie wizualnej komunikatu wyznaczana jest przez dwa warunki brzegowe. Pierwszy - dotyczy identyfikowania znaczenia elementu kodu wizualnego na podstawie podobieństwa do realnego obiektu, który dany element przedstawia. Drugi - odnosi się do interpretacji znaczenia na poziomie metaforycznym. Znaczenie identyfikowane przez podobieństwo, określane jest na podstawie systemu analogii strukturalnych między przedmiotem a znakiem ikonicznym, czyli w sposób silnie związany z cechami formalnymi kodu wizualnego. Znaczenie zapisywane w elemencie wizualnym może być także rozszerzane przez odwołanie się do obowiązujących konwencji oraz subiektywnych
w kodzie obrazowym oznaczają relacje wielkości, związki kolorystyczne oraz proste związki przyczynowe (np. relacja figura-tło lub całość-część). <br>Interpretacja znaczeń kodowanych w warstwie wizualnej komunikatu wyznaczana jest przez dwa warunki brzegowe. Pierwszy - dotyczy identyfikowania znaczenia elementu kodu wizualnego na podstawie podobieństwa do realnego obiektu, który dany element przedstawia. Drugi - odnosi się do interpretacji znaczenia na poziomie metaforycznym. Znaczenie identyfikowane przez podobieństwo, określane jest na podstawie systemu analogii strukturalnych między przedmiotem a znakiem ikonicznym, czyli w sposób silnie związany z cechami formalnymi kodu wizualnego. Znaczenie zapisywane w elemencie wizualnym może być także rozszerzane przez odwołanie się do obowiązujących konwencji oraz subiektywnych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego